W modelu BMW E63, czyli sportowym coupé Serii 6 produkowanym w latach 2003–2010, wiele jednostek napędowych nadaje się do chip tuningu.

Te silniki, mają największy potencjał do modyfikacji:

Silniki benzynowe:

3.0 R6 (N52, N53)

    • Oznaczenia: 630i
    • Moc fabryczna: 258–272 KM.
    • Dzięki chip tuningowi można zwiększyć moc o około 20–30 KM, poprawiając również moment obrotowy. Choć wzrost jest umiarkowany, silniki te cechują się dobrą kulturą pracy i elastycznością.

4.8 V8 (N62)

    • Oznaczenia: 650i
    • Moc fabryczna: 367 KM.
    • Chip tuning pozwala na zyskanie dodatkowych 20–40 KM oraz poprawę reakcji na gaz, jednak należy zadbać o układ chłodzenia, który bywa słabym punktem.

5.0 V10 (S85)

    • Oznaczenia: M6
    • Moc fabryczna: 507 KM.
    • Jako silnik wysokiej klasy, S85 ma spory potencjał do tuningu. Odpowiednie modyfikacje mogą dodać nawet 50–60 KM, ale są zalecane przede wszystkim w połączeniu z mechanicznymi zmianami (np. sportowy wydech).

Silniki Diesla:

3.0 R6 (M57, N57)

    • Oznaczenia: 635d
    • Moc fabryczna: 286 KM.
    • Ten silnik ma ogromny potencjał do chipowania. Przy odpowiedniej modyfikacji można uzyskać do 350–370 KM oraz znaczący wzrost momentu obrotowego, co poprawia elastyczność i osiągi.

Które silniki sprawdzają się najlepiej?

Wielu mechaników wskazują, że najlepsze efekty chip tuningu osiągają silniki 3.0 w wersjach benzynowych i wysokoprężnych, a także jednostka V10 w modelu M6, która po odpowiednich modyfikacjach zapewnia osiągi na poziomie supersamochodów. Ważne jest jednak korzystanie z usług specjalistów, aby uniknąć problemów z trwałością silnika.

Jeśli zależy Ci na największym wzroście mocy, diesle (635d) oraz mocne benzyny (650i, M6) są idealnym wyborem.

Przykładowe realziacje już niebawem

W tej chwili nie mamy zdjęć i wykresów z danej realizacji, zajrzyj tu niebawem lub zadzwoń do nas i zapytaj o możliwość chip tuningu…

Przewiń do góry

Dobry mechanik logo