Strona Główna > Oferta > Chip tuning skrzyni biegów
Szukasz profesjonalnego tuningu skrzyni biegów DSG we Wrocławiu? Oferujemy kompleksowe usługi modyfikacji oprogramowania skrzyń automatycznych, takich jak DSG, S-Tronic i Tiptronic, dostosowane do indywidualnych potrzeb kierowcy.
Standardowe ustawienia skrzyń DSG często ograniczają moment obrotowy, co może hamować pełne wykorzystanie potencjału silnika. Dzięki naszym modyfikacjom, np. w przypadku silników 2.0 TDI 143 KM, możemy usunąć limiter momentu obrotowego (np. 350 Nm), co pozwala na lepsze osiągi i dynamiczniejszą jazdę.
Oferujemy indywidualne ustawienia zmiany biegów, w tym:
Dzięki temu skrzynia biegów działa płynniej i bardziej responsywnie, co przekłada się na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Wprowadzamy indywidualne ustawienia, takie jak:
Te funkcje są szczególnie przydatne dla kierowców ceniących sportowy styl jazdy.
Nasze usługi tuningu są dostępne dla różnych modeli skrzyń biegów, w tym:
Zakres możliwych modyfikacji zależy od konkretnego modelu skrzyni biegów.
Oferujemy możliwość jednoczesnego przeprowadzenia chiptuningu silnika, co pozwala na pełną optymalizację pojazdu. Dzięki temu zyskujesz maksymalną moc i lepszą dynamikę jazdy.
Skrzynie DSG to jedne z najpopularniejszych automatycznych przekładni na rynku. Łączą komfort klasycznego automatu z szybkością zmiany biegów, jakiej nie zapewni żadna skrzynia manualna. Jednak wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że ich zachowanie w dużym stopniu zależy od oprogramowania TCU (Transmission Control Unit). To właśnie ono decyduje, kiedy zmieniają się biegi, jak szybko reaguje skrzynia oraz ile momentu obrotowego może przyjąć.
Coraz częściej obok klasycznego chip tuningu silnika wykonuje się również modyfikację oprogramowania TCU w DSG. Dlaczego to takie ważne i czy ma wpływ na żywotność silnika?
Seryjne oprogramowanie DSG często ogranicza maksymalny moment obrotowy. Nawet jeśli silnik po modyfikacji generuje np. 450 Nm, skrzynia może „ucinać” go do 350–380 Nm. Po zmianie softu TCU znikają te limity, dzięki czemu kierowca odczuwa pełną różnicę po tuningu.
Fabryczny tryb D nastawiony jest na ekologię – DSG wrzuca wyższe biegi przy bardzo niskich obrotach. To skutkuje jazdą na 1200–1400 rpm, co w turbodoładowanych jednostkach często nie jest zdrowe. Po modyfikacji TCU zmiany biegów odbywają się w bardziej naturalnym zakresie, np. 1700–2200 rpm. Auto staje się elastyczne i nie ma wrażenia „męczenia silnika”.
Zmiana oprogramowania poprawia czas reakcji skrzyni. Redukcje stają się szybsze, a ciśnienie docisku sprzęgieł lepiej dopasowane. Efekt? Auto reaguje natychmiast, a jazda jest przyjemniejsza i bardziej dynamiczna.
Po modyfikacji możliwe jest indywidualne ustawienie trybów jazdy – od spokojnego eco po dynamiczny sport. Można też aktywować launch control albo wyłączyć irytujący kickdown.
To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Odpowiedź brzmi: tak, ale pośrednio.
– Unikanie zbyt niskich obrotów – silnik nie jest „duszony” na 1200 rpm, co zmniejsza obciążenie panewek, turbosprężarki i dwumasy.
– Lepsze smarowanie i chłodzenie – praca w optymalnym zakresie obrotów oznacza stabilniejsze ciśnienie oleju i mniejsze ryzyko odkładania nagaru.
– Mniejsze szarpnięcia – zoptymalizowane ciśnienia sprzęgieł redukują poślizgi, dzięki czemu cały układ napędowy (łącznie z wałem i półosiami) mniej dostaje „po kościach”.
Efekt? Dobrze napisany soft TCU wydłuża żywotność zarówno skrzyni, jak i silnika, bo eliminuje niekorzystne warunki pracy, które fabrycznie wynikają z norm emisji i ekologii.
Modyfikacja ECU daje moc i moment, ale dopiero wraz z poprawionym TCU skrzynia jest w stanie je wykorzystać. Kierowca zyskuje:
– szybszą reakcję na gaz,
– pełne przyjęcie momentu obrotowego,
– optymalne punkty zmiany biegów,
– większą trwałość napędu.
Dlatego coraz częściej profesjonalny chip tuning obejmuje pakiet ECU + TCU – tylko wtedy auto działa tak, jak powinno.
Zmiana oprogramowania TCU w DSG to nie tylko kwestia lepszych osiągów. To także sposób na poprawę komfortu jazdy i dbałość o trwałość jednostki napędowej. Jeżeli auto po chip tuningu ma generować wyższy moment, a przy tym jeździć płynnie i bezpiecznie dla mechaniki
Dlaczego warto wybrać nasze usługi we Wrocławiu?
Jesteśmy doświadczonym zespołem specjalistów w dziedzinie tuningu skrzyń biegów TCU. Nasze usługi są dostępne w konkurencyjnych cenach, np. przeprogramowanie skrzyni DSG oferujemy już od 800 zł. Dodatkowo, współpracujemy z renomowanymi firmami, takimi jak TVS-Engineering, V-Tech Tuning co gwarantuje najwyższą jakość usług.
Jeśli szukasz profesjonalnego tuningu skrzyni biegów DSG we Wrocławiu, skontaktuj się z nami już dziś i umów się na wizytę!
Przewiń do góry