Przedstawiamy układ wydechowy Borla S-Type do modelu KIA STINGER ’18 3.3L V6 AT RWD/AWD 4DR D SR.
Zestaw wykorzystuje fabryczne końcówki.
Cena układu wydechowego BORLA S-TYPE: 6200 zł brutto (+ montaż ). Specyfikacja: całość została wykonana ze stali nierdzewnej. Układ wydechowy pasuje do oryginalnych końcówek w zderzaku (dyfuzorze). Montaż nie wymaga jakichkolwiek przeróbek. Idealne rozwiązanie poprawiające brzmienie wydechu. BORLA to czołowy producent układów wydechowych z USA.
W ofercie posiadamy również Powerbox (zewnętrzny moduł zwiększający moc bez utraty gwarancji )
Do uzyskania +40-45 KM oraz + 60-80 NM. Koszt modułu wynosi 1500 zł brutto ( w cenie montaż oraz strojenie na hamowni) .
Link do naszej realizacji :
Kia Stinger 3.3 GT 370KM / 510NM. Efekt końcowy to 412KM/637NM oraz niesamowite brzmienie wydechu !
Film prezentujący układ oraz modyfikację w naszej firmie :
Jak modyfikacja układu wydechowego zwiększa osiągi samochodu?
Modyfikacja układu wydechowego to jedna z najpopularniejszych form tuningu, mająca na celu nie tylko poprawę stylistyki ale też zwiększenie mocy i poprawę osiągów pojazdu. Właściwie dobrany układ wydechowy może znacząco wpłynąć na wydajność silnika, dzięki lepszemu odprowadzaniu spalin i zmniejszeniu oporów przepływu. Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób zmiany w układzie wydechowym mogą przełożyć się na lepsze osiągi:
- Zmniejszenie oporów przepływu spalin – większa moc i efektywność silnika
Standardowe układy wydechowe często mają zwężenia i tłumiki, które zwiększają opór przepływu spalin, ograniczając swobodny przepływ gazów. Modyfikacje takie jak:
- większa średnica rur wydechowych,
- wyższej klasy kolektor wydechowy,
- wydajne tłumiki przepływowe,
pozwalają szybciej odprowadzać spaliny z komory spalania. Dzięki temu silnik może szybciej pobierać nowe porcje powietrza, co przekłada się na bardziej efektywne spalanie i większą moc.
- Redukcja masy układu – większa dynamika pojazdu
Wiele sportowych układów wydechowych wykonanych jest z lżejszych materiałów, takich jak stal nierdzewna czy tytan, co pozwala zmniejszyć wagę pojazdu. Mniejsza masa to lepsze przyspieszenie i większa dynamika jazdy, szczególnie odczuwalna w sportowych samochodach lub podczas jazdy po torze.
- Poprawa przepływu w kolektorze wydechowym – skuteczniejsze wykorzystanie mocy
Kolektor wydechowy jest pierwszym odcinkiem, przez który przepływają spaliny. Wysokiej klasy, odpowiednio zaprojektowany kolektor (np. 4-2-1 lub 4-1 dla silników 4-cylindrowych) umożliwia lepszą synchronizację przepływu spalin z poszczególnych cylindrów. Dzięki temu:
- zredukowane zostają straty ciśnienia,
- silnik pracuje równiej i wydajniej.
Lepszy kolektor wydechowy przekłada się więc na wzrost mocy, szczególnie w zakresie wysokich obrotów.
- Zwiększenie mocy poprzez wydajniejszą pracę turbosprężarki
W samochodach z turbosprężarką modyfikacja układu wydechowego pozwala na efektywniejsze odprowadzanie spalin, co zmniejsza tzw. „turbodziurę” i pozwala turbosprężarce szybciej się wkręcać na wysokie obroty. To oznacza:
- większe przyspieszenie,
- lepszą reakcję na gaz.
- Redukcja temperatury silnika – mniejsze ryzyko przegrzania
Lepszy przepływ spalin w zmodyfikowanym układzie wydechowym pomaga obniżyć temperaturę pracy silnika, co jest istotne przy dużych obciążeniach. Niższa temperatura pozwala zachować stabilność pracy silnika i zmniejsza ryzyko przegrzania, co jest ważne dla trwałości jednostki napędowej.