Układ wydechowy Borla S-Type do modelu KIA STINGER ’18 3.3L V6 AT RWD/AWD 4DR D SR.

Przedstawiamy układ wydechowy Borla S-Type do modelu   KIA STINGER ’18 3.3L V6 AT RWD/AWD 4DR D SR.

Zestaw wykorzystuje fabryczne końcówki.

Cena układu wydechowego BORLA S-TYPE: 6200 zł brutto (+ montaż ).   Specyfikacja: całość została wykonana ze stali nierdzewnej. Układ wydechowy pasuje do oryginalnych końcówek w zderzaku (dyfuzorze). Montaż nie wymaga jakichkolwiek przeróbek. Idealne rozwiązanie poprawiające brzmienie wydechu. BORLA to czołowy producent układów wydechowych z USA.

W ofercie posiadamy również Powerbox (zewnętrzny moduł zwiększający moc bez utraty gwarancji )

Do uzyskania +40-45 KM oraz + 60-80 NM. Koszt modułu wynosi 1500 zł brutto ( w cenie montaż oraz strojenie na hamowni) .

Link do naszej realizacji :

Kia Stinger 3.3 GT 370KM / 510NM. Efekt końcowy to 412KM/637NM oraz niesamowite brzmienie wydechu !

układ wydechowy Borla S-Type do modelu  KIA STINGER

Film prezentujący układ oraz modyfikację w naszej firmie :

Jak modyfikacja układu wydechowego zwiększa osiągi samochodu?

Modyfikacja układu wydechowego to jedna z najpopularniejszych form tuningu, mająca na celu nie tylko poprawę stylistyki ale też zwiększenie mocy i poprawę osiągów pojazdu. Właściwie dobrany układ wydechowy może znacząco wpłynąć na wydajność silnika, dzięki lepszemu odprowadzaniu spalin i zmniejszeniu oporów przepływu. Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób zmiany w układzie wydechowym mogą przełożyć się na lepsze osiągi:

  1. Zmniejszenie oporów przepływu spalin – większa moc i efektywność silnika

Standardowe układy wydechowe często mają zwężenia i tłumiki, które zwiększają opór przepływu spalin, ograniczając swobodny przepływ gazów. Modyfikacje takie jak:

  • większa średnica rur wydechowych,
  • wyższej klasy kolektor wydechowy,
  • wydajne tłumiki przepływowe,

pozwalają szybciej odprowadzać spaliny z komory spalania. Dzięki temu silnik może szybciej pobierać nowe porcje powietrza, co przekłada się na bardziej efektywne spalanie i większą moc.

  1. Redukcja masy układu – większa dynamika pojazdu

Wiele sportowych układów wydechowych wykonanych jest z lżejszych materiałów, takich jak stal nierdzewna czy tytan, co pozwala zmniejszyć wagę pojazdu. Mniejsza masa to lepsze przyspieszenie i większa dynamika jazdy, szczególnie odczuwalna w sportowych samochodach lub podczas jazdy po torze.

  1. Poprawa przepływu w kolektorze wydechowym – skuteczniejsze wykorzystanie mocy

Kolektor wydechowy jest pierwszym odcinkiem, przez który przepływają spaliny. Wysokiej klasy, odpowiednio zaprojektowany kolektor (np. 4-2-1 lub 4-1 dla silników 4-cylindrowych) umożliwia lepszą synchronizację przepływu spalin z poszczególnych cylindrów. Dzięki temu:

  • zredukowane zostają straty ciśnienia,
  • silnik pracuje równiej i wydajniej.

Lepszy kolektor wydechowy przekłada się więc na wzrost mocy, szczególnie w zakresie wysokich obrotów.

  1. Zwiększenie mocy poprzez wydajniejszą pracę turbosprężarki

W samochodach z turbosprężarką modyfikacja układu wydechowego pozwala na efektywniejsze odprowadzanie spalin, co zmniejsza tzw. „turbodziurę” i pozwala turbosprężarce szybciej się wkręcać na wysokie obroty. To oznacza:

  • większe przyspieszenie,
  • lepszą reakcję na gaz.
  1. Redukcja temperatury silnika – mniejsze ryzyko przegrzania

Lepszy przepływ spalin w zmodyfikowanym układzie wydechowym pomaga obniżyć temperaturę pracy silnika, co jest istotne przy dużych obciążeniach. Niższa temperatura pozwala zachować stabilność pracy silnika i zmniejsza ryzyko przegrzania, co jest ważne dla trwałości jednostki napędowej.

Układ wydechowy Borla S-Type do modelu  KIA STINGER ’18 3.3L V6 AT RWD/AWD 4DR D SR.

Przewiń do góry

Dobry mechanik logo