Oferujemy profesjonalne, programowe wyłączenie systemu AdBlue / SCR w samochodach osobowych i dostawczych.

Dzięki temu:

  • auto nie przechodzi w tryb awaryjny z powodu błędów modułu SCR,
  • nie ma konieczności uzupełniania płynu AdBlue,
  • znikają uciążliwe komunikaty o usterce,
  • rozwiązanie jest trwałe i bezpieczne dla sterownika silnika.

W niektórych markach, podczas wyłączenia AdBlue, zaleca się jednoczesne wyłączenie filtra cząstek stałych DPF/FAP, aby uniknąć dalszych problemów eksploatacyjnych.

Jak wygląda usuwanie AdBlue krok po kroku?

Cały proces wykonujemy w podobny sposób jak przy chiptuningu – w pełni przez komputer i diagnostykę:

  1. Odczyt mapy sterownika silnika – najpierw pobieramy oprogramowanie ECU, aby móc bezpiecznie je edytować.
  2. Modyfikacja programu – wyłączamy w nim obsługę systemu SCR / AdBlue i w razie potrzeby również powiązanych czujników NOx.
  3. Wgranie zmodyfikowanej mapy – nowy program zapisujemy do sterownika silnika.
  4. Reset lub wypięcie elementów – w zależności od marki i modelu:
    • w BMW należy dodatkowo wypiąć sterownik AdBlue,
    • w Fordach często wystarczy reset zawartości AdBlue komputerem serwisowym,
    • w Citroënach i Peugeotach wypina się odpowiednie bezpieczniki,
    • w VW, Audi, Skodzie czy Seacie modyfikacja odbywa się w pełni programowo.

Całość wykonujemy przez złącze diagnostyczne OBD, bez lutowania czy rozbierania sterownika, więc jest to metoda w 100% bezpieczna dla auta.

Typowe problemy z AdBlue i SCR

Kierowcy aut z systemem AdBlue często borykają się z powtarzającymi się awariami:

  • błędy czujników NOx,
  • awarie pomp AdBlue,
  • zbyt niskie ciśnienie w układzie SCR,
  • uszkodzenie grzałki zbiornika AdBlue,
  • zapchane wtryskiwacze AdBlue.

Bardzo częstym problemem jest też odliczanie kilometrów do zablokowania rozruchu. Komunikaty typu:

Uruchomienie silnika niemożliwe za 800 km” pojawiają się w Volkswagenach, Audi, Fordach czy Peugeotach. Jeśli odliczanie spadnie do zera, samochodu nie da się już uruchomić.

Typowe błędy AdBlue / SCR / NOx w popularnych markach

BMW: 004B10, 004B11, 004B12 – problemy z czujnikiem NOx, błędy redukcji SCR.

Volkswagen / Audi / Skoda / Seat: P20E8 (niskie ciśnienie), P204F (usterka systemu SCR), P229F (czujnik NOx).

Ford: P207F (niska skuteczność redukcji NOx), P20E9 (ciśnienie AdBlue), P229F (NOx Sensor).

Peugeot / Citroën: P20E8, P20E9, P2BAE (nieskuteczna redukcja emisji).

Usuwanie AdBlue a przegląd techniczny w Polsce

Z naszego doświadczenia, setek klientów oraz rozmów z zaprzyjaźnionymi diagnostami wynika, że po profesjonalnym wyłączeniu AdBlue auta bez problemu przechodzą przegląd techniczny.

Formalnie od 2025 roku diagnosta może uznać, że pojazd bez działającego SCR nie spełnia norm emisji, ale w praktyce stacje kontroli pojazdów nie mają możliwości tego wykrycia, jeśli modyfikacja została wykonana prawidłowo.

Co ważne – realny wpływ na emisję spalin w codziennej eksploatacji jest minimalny. Samochód nie kopci, nie emituje nadmiaru dymu i przechodzi test zadymienia tak samo jak przed wyłączeniem systemu. Dlatego usunięcie AdBlue w praktyce nie powoduje problemów z dopuszczeniem auta do ruchu.

Dlaczego warto wyłączyć AdBlue / SCR?

  • brak ryzyka blokady rozruchu,
  • koniec z kosztownymi wymianami pomp i czujników NOx,
  • brak konieczności dolewania płynu AdBlue,
  • oszczędność nawet kilku tysięcy złotych na serwisie,
  • komfort jazdy bez trybu awaryjnego,
  • bez problemu przechodzisz przegląd w Polsce.

Gwarancja i bezpieczeństwo

Nasze rozwiązania są sprawdzone i bezpieczne – usuwanie AdBlue / SCR odbywa się przez złącze diagnostyczne OBD, bez ingerencji w mechanikę silnika.

Na każdą usługę udzielamy 24 miesiące gwarancji (na fakturę lub paragon).

Zapraszamy do S-Performance

Skontaktuj się z nami – jeśli Twój samochód pokazuje błędy SCR / AdBlue / NOx lub odlicza kilometry do zablokowania rozruchu, rozwiążemy Twój problem skutecznie i raz na zawsze.

Oferujemy Państwu usuwanie adblue w samochodach ciężarowych oraz maszynach rolniczych.

Po wykonaniu naszych działań, auto już nigdy nie przejdzie w tryb awaryjny spowodowany uszkodzonym układem dozowania mocznika. Usługa polega na zainstalowaniu w Państwa maszynie specjalnego układu imitującego prawidłową pracę SCR. Proces ten, jest w 100% bezpieczny i nie groźny dla elektroniki w pojeździe.

Emulator adblue może pracować podczas gdy czujnik NoX lub pompa są uszkodzone. Jego praca polega na przekazywaniu do komputera samochodu, danych o prawidłowym działaniu układu.

Robimy to profesjonalnie. Wykorzystujemy nasze doświadczenie oraz sprawdzone metody. Nie instalujemy chińskich podróbek. Wykonanie usługi w naszej firmie jest gwarancją skutecznego rozwiązania problemu z AdBlue.

Wyłączenie Adblue trwa około 40-60min. Możliwy jest dojazd do siedziby klienta po wcześniejszych ustaleniach.

Udzielamy 24 miesięcznej gwarancji na emulator na podstawie faktury.

Nasze emulatory pasują do marek takich jak :

  • iveco
  • volvo
  • renault
  • scania
  • mercedes (bosch,hilite)
  • DAF (wszystkie pompy również Grundfos)
  • MAN
  • Autobusy ( solbus, solaris, MAZ, volvo, Scania I inne)
  • Maszyny rolnicze (ciągniki oraz kombajny )

Montujemy najwyższej klasy emulatory pochodzące od polskiego producenta. Gwarancja oraz serwis obowiązują na terenie całego kraju w każdym punkcie montażowym.

adb

logo-blue

Przewiń do góry

Dobry mechanik logo