Zatkany filtr cząstek stałych DPF

 

Twoje auto zaczęło dymić, straciło moc ? Na desce rozdzielczej pojawiła się kontrolka błędu silnika ?
Komputer przełączył samochód w tryb awaryjny ? Po próbie samoczynnego dopalenia problem występuje nadal?

Wygląda na to, że masz uszkodzony filtr cząstek stałych. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest profesjonalna regeneracja filtra dpf wykonana poprzez czyszczenie filtra w specjalnej maszynie PY-200 lub wymiana filtra dpf na nowy (wymianę zalecamy jedynie w skrajnych przypadkach kiedy stan filtra dpf lub fap nie pozwala na regenerację. W ofercie posiadamy również fabryczne filtry cząstek stałych z gwarancją producenta oraz certyfikatem TUV).

Czy to jest skuteczne?

Cała regeneracja filtra cząstek stałych jest jak najbardziej skuteczna. Klient może być pewny profesjonalnego rozwiązania problemu z filtrem cząstek stałych, który jest czyszczony lub wymieniany w naszej firmie, ponieważ otrzymuje pisemną gwarancję oraz wydruk parametrów przed oraz po zabiegu.

Czy problem z zatkanym filtrem nie powróci po kilku tygodniach/miesiącach?

Do pewnego momentu nie było technicznej możliwości wykonania regeneracji dpf lub fap i rzeczywiście, problem powracał, ponieważ dopalania oraz procedury serwisowe nie przynosiły zamierzonych efektów. Korzystając jednak ze specjalnej maszyny, PY-200 czyszczenie filtrów DPF jest skuteczne ,usuwane są przy tym cząstki sadzy jak i popiołu.

Jest to najistotniejsze, ponieważ regeneracje przeprowadzane na aucie usuwają jedynie samą sadzę, a nie popioły. Mamy więc przywróconą sprawność filtra cząstek stałych, który nadaje się po tym zabiegu do dalszej eksploatacji.

Jak przebiega procedura naprawy filtra cząstek stałych ?

Podstawą jest…
Sprawnie przeprowadzona diagnostyka, na podstawie której oceniamy co dokładnie jest przyczyną uszkodzenia filtra cząstek stałych. Powodów może być mnóstwo, od samego przebiegu auta po np. niesprawny zawór EGR, niepoprawnie działające wtryskiwacze lub po prostu uszkodzenie czujników samego filtra dpf/fap , takich jak czujniki temperatury lub czujnik różnicy ciśnień.

Istotna kwestia to…
Rzetelna wycena całości prac oraz czasu potrzebnego na usługę.
Przykładowo: Koszt regeneracji wkładu filtra wynosi 500 zł + diagnostyka (na tej podstawie udzielana jest gwarancja na filtr)+ 500 zł oraz montaż/demontaż 200-400 zł.
Wówczas całość , w przypadku auta dostarczonego do nas wynosi około 1200 zł.
Klient może również dostarczyć sam filtr cząstek stałych. Wówczas cena wynosi jedynie 500 zł za samą regenerację bez diagnostyki oraz montażu/demontażu.
Do współpracy zapraszamy również warsztaty samochodowe.

Najważniejsza czynność to…
Czyszczenie filtra cząstek stałych dpf w specjalnej maszynie. Posiadamy urządzenie, które profesjonalnie oczyszcza filtr cząstek stałych i przywraca jego sprawność nawet do 98 %.
Tak samo jak w przypadku tuningu wykonywanego w naszej firmie, również w tym przypadku klient otrzymuje wydruk z naszego urządzenia przed oraz po, który potwierdza przywrócenie sprawności filtra cząstek stałych. ( wydruk dołączany jest do karty gwarancyjnej).

Procedura regeneracji w skrócie…
-diagnoza
-wycena
-demontaż filtra cząstek stałych
-czyszczenie w specjalnej maszynie oraz wydruk parametrów na potwierdzenie usługi
-montaż sprawnego filtra w aucie

Co z normami spalin po takim zabiegu?

Jest to bardzo ważna sprawa, ponieważ od 2018 roku , samochody z usuniętym filtrem cząstek stałych nie mogą przejść przeglądu technicznego. Filtr po regeneracji natomiast, spełnia taką samą normę spalin jak przed zabiegiem. Klient może spać spokojnie i nie musi przejmować się przeglądami na stacjach diagnostycznych oraz wyrywkowymi badaniami technicznymi podczas podróży np. za granicę.

W moim aucie został już usunięty filtr cząstek stałych, co teraz?

Niezależnie od samochodu, jesteśmy w stanie przywrócić filtr dpf lub fap w każdym aucie. Podczas tego zabiegu przywracamy funkcje w sterowniku silnika, które odpowiadają za diagnostykę oraz regenerację pasywną jak i aktywną.
Montujemy jedynie fabrycznie dedykowane części podczas naprawy filtra DPF/FAP. Zapraszamy: Wrocław, ul. Graniczna 115b, tel. 502 274 897.

Trochę informacji na temat filtrów cząstek stałych dpf lub fap.

Filtr FAP / DPF - sposób działaniaMamy dwa rodzaje filtrów :

  • suchy ( filtr DPF)
  • mokry (filtr FAP)

Otóż, producenci samochodów, celem oczyszczenia spalin wydzielanych przez nasze pojazdy, zdecydowali się na wyposażenie jest w specjalne wkłady, które mają na celu oczyszczenie dymu z cząstek stałych. Urządzenia te potrafią być bardzo kłopotliwe oraz drogie w eksploatacji jeśli korzystamy wyłącznie z autoryzowanych serwisów, które oferują jedynie wymianę dpf na nowy.

Zwłaszcza gdy samochód porusza się głównie po obszarze miejskim. Procedurą zalecaną przez serwis, jest wypalenie tj. częściowe zregenerowanie podczas jazdy, które odbywa się zazwyczaj, po przekroczeniu pewnej temperatury spalin , przy poruszaniu się na wysokich obrotach ze stałą prędkością.
Ta problematyczna eksploatacja, ma swój kres przeważnie około 100 000 do 200 000 km ( uzależnione od auta, marki i eksploatacji). Wtedy filtr cząstek stałych nadaje się teoretycznie do wymiany. Nowy, oryginalny wkład montowany w serwsie jest zazwyczaj bardzo kosztowny a jego cena mieści się w przedziale 4-14 tys zł, zatem jak już pisaliśmy, najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja dpf.

Etapy usuwania filtra dpf/fap

Pierwszym krokiem jest mechaniczne usunięcie filtra dpf/fap. Wykonujemy to profesjonalnie, bazując na naszym doświadczeniu oraz praktyce w tej dziedzinie. W przypadku wyłączenia programowego pozostawiamy wszystkie czujniki nietknięte, natomiast w sterownikach znajdujących się w takich markach jak Toyota, Opel, mogą one zostać usunięte, gdyż w tych pojazdach montuje się tzw. emulator dpf.

Drugim etapem jest skasowanie funkcji dpf ze sterownika auta ( ECU), w większości przypadków odbywa się to przez złącze diagnostyczne OBD, jednak w coraz to nowszych modelach, do poprawnego programowania wymagany jest demontaż sterownika silnika.

Demontaż polega na wyciągnięciu sterownika z auta i zgraniu oprogramowania na specjalnym stanowisku, przeważnie wykonywane jest to dzięki specjalnym przystawkom, rzadko natomiast wymaga to lutowania.

W Toyotach oraz niektórych autach na sterownikach Denso, nie ma możliwości wyłączenia programowego, w tych wyjątkowych przypadkach instalujemy emulator filtra dpf. Jest to specjalny moduł elektroniczny symulujący prawidłową pracę filtra cząstek stałych. Urządzenia są produkowane w głównej siedzibie naszej firmy, która mieści się w Krakowie oraz są opatrzone dwuletnią gwarancją obowiązującą w każdym oddziale Vtech.

Zapytaj telefonicznie jak będzie wyglądało usuwanie dpf (lub fap) w Twoim aucie.

Jako nieliczni w Polsce, wyłączamy programowo filtr dpf w autach na sterowniku Delphi spotykanych w Jaguarach oraz Fordach, najczęściej mondeo, konkurencja instaluje w tym przypadku emulator.

Cały zabieg trwa w zależności od stopnia trudności od czterech do ośmiu godzin.( Mowa o usłudze wykonanej kompleksowo).
W tym czasie klient może pić spokojnie kawę w naszej poczekalni lub odebrać auto w dogodnym dla niego terminie.

Czy to jest bezpieczne?

Używamy najlepszych na rynku programatorówCMD Flasch,  KEES V2 oraz KTAG, które są cenione przez tunerów na całym świecie. Mapę silnika zmieniamy programem WINOLS, manualnie, krok po kroku wyszukując zapisów w pamięci odpowiedzialnych za funkcje filtra dpf oraz jego czujników. Po wykonaniu zabiegu mamy pewność, że problem już nigdy nie powróci, a klient może ze spokojem poruszać się swoim pojazdem, bez obawy, że usługa nie została wykonana fachowo. Tylko indywidualnie napisany program gwarantuje koniec problemu z zatkanym filtrem dpf. Ponadto mają Państwo dwuletnią gwarancję na wykonaną usługę.

Czy usunięcie filtra cząstek stałych wpłynie negatywnie na działanie mojego auta?

Nie będzie to miało żadnego wpływu na działanie samochodu, na dodatek zmniejszy to minimalnie zużycia paliwa. Decydując się na wykonania zabiegu w naszej firmie we Wrocławiu, mają Państwo pewność, że zostało to wykonane fachowo. Po usunięciu filtra dpf oraz po skasowaniu jego funkcji z ECU, tryb awaryjny zostanie wyłączony a co za tym idzie, zmniejszy się spalanie paliwa.

W użytkowaniu pojazdu można zaobserwować, oszczędności rzędu 0.5 l do 1.5l na 100km. ( Zależnie od pojemności – dla przykładu w silniku 2.0 TDI 0.5 l natomiast dla pojemności rzędu 4.2 i wyższych jest to nawet 1.5l )

Czy demontaż filtra DPF/FAP spowoduje, że moje auto zacznie zostawiać za sobą „czarną chmurę”?

W internecie można znaleźć różne opinie na ten temat. Prawdą jest stwierdzenie, że jeśli auto jest sprawne, tj nie ma usterki układu wtryskowego, przepływomierza itd. Nie ma możliwości na pojawienie się wielkiej ilości dymu. Mała ilość, niezauważalna podczas jazdy może wystąpić w silnikach na pompowtryskach, natomiast różnice w autach z układem wtryskowym common rail ( zasobnikowy układ wtryskowy) gołym okiem, są nierozpoznawalne.

A może regeneracja filtra cząstek stałych?

Występują różne opinie na temat regeneracji filtra cząstek stałych, tak samo jak ceny. My ten zabieg jednak odradzamy, ponieważ nie ma skutecznej metody regeneracji filtra dpf/fap. Problem po takim zabiegu bardzo szybko powraca zwiększając tym samym poniesione koszty.

Usuwanie FAP lub DPF jest odwracalne ? Co jeśli w przyszłości będę chciał założyć filtr?

Odczyty wszystkich aut oraz oprogramowania zmodyfikowane, przechowywane są na serwerach naszej firmy. W każdym oddziale, czy to w Polsce, czy poza granicami naszego kraju, klient może wrócić do poprzednich ustawień. Jest to bezpłatne. Po powrocie do seryjnych parametrów, należy zamontować nowy filtr cząstek stałych DPF lub FAP.

Jeśli poszukujesz firmy, która sprawnie i profesjonalnie wykonuje usuwanie dpf lub fap lub wymianę na nowy filtr w mieście Wrocław, to dobrze trafiłeś. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Satysfakcja gwarantowana.

Przewiń do góry

Dobry mechanik logo