Usuwanie filtrów FAP/DPF

Twoje auto zaczęło dymić, straciło moc ? Na desce rozdzielczej pojawiła się kontrolka błędu silnika ?
Komputer przełączył samochód w tryb awaryjny ? Po regeneracji oraz wypaleniu problem występuje nadal?
Wygląda na to, że masz uszkodzony filtr cząstek stałych. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest usunięcie filtra lub wymiana na nowy (oferujemy wysokiej jakości zamienniki z gwarancją oraz certyfikatem TUV)

Zatkany filtr cząstek stałych DPF

Czym jest filtr cząstek stałych i na czym polega jego działanie?

Otóż, producenci samochodów, celem oczyszczenia spalin wydzielanych przez nasze pojazdy, zdecydowali się na wyposażenie jest w specjalne wkłady, które mają na celu oczyszczenie dymu z cząstek stałych. Urządzenia te potrafią być bardzo kłopotliwe oraz drogie w eksploatacji.
Zwłaszcza gdy samochód porusza się głównie po obszarze miejskim. Procedurą zalecaną przez serwis, jest wypalenie (częściowe zregenerowanie) odbywa się to zazwyczaj, po przekroczeniu pewnej temperatury spalin , przy jeździe na wysokich obrotach ze stałą prędkością. Ta problematyczna eksploatacja, ma swój kres przeważnie około 100 000km. Wtedy filtr cząstek stałych nadaje się do wyrzucenia. Nowy wkład jest bardzo kosztowny i rozwiązuje problem tymczasowo, do momentu ponownego uszkodzenia.

Mamy dwa rodzaje filtrów :

-suchy ( filtr DPF)
-mokry (filtr FAP)
Filtr FAP / DPF - sposób działania

Jeśli w Twoim aucie pojawił się uszkodzeniu uległ jeden z powyższych systemów, pozwól nam rozwiązać ten problem, odwiedź naszą siedzibę we Wrocławiu.

Mamy na to sprawdzony sposób, który przed laty został opracowany przez naszą firmę Vtech Tuning. Oferujemy Państwu programowe oraz mechaniczne pozbycie się filtra cząstek stałych dpf lub fap( czynność nazywana usuwaniem dpf / fap).
Po tym zabiegu Twój samochód już nigdy więcej nie będzie borykał się z problemem jakim jest zatkany filtr cząstek stałych oraz sprawiał wielu nieprzyjemności z tym związanych. Wykonanie usługi przez naszych specjalistów od elektroniki, pomoże rozwiązać ten problem raz na zawsze.

Dla klientów, którzy nie chcą pozbywać się filtra oferujemy profesjonalną wymianę filtra dpf/fap w naszym serwisie.
W naszej ofercie znajdują się najwyższej jakości zamienniki, które jakością nie odbiegają od oryginalnych filtrów sprzedawany przez autoryzowane serwisy. Na zakupione u nas części dajemy dwuletnią, pisemną gwarancję bez limitów kilometrów. Wymiana filtra dpf / fap na nowy zaczyna się już od 1500zł (cena zależna od modelu oraz marki pojazdu).
W sprawie szczegółowych informacji prosimy o kontakt z naszym biurem.

Jak to działa?

Wykres po usunięciu DPF

Najpierw dokonujemy diagnozy za pomocą naszych profesjonalnych urządzeń , które pozwalają nam dokładnie ocenić , co złego dzieje się w pojeździe. Jeśli okaże się , że filtr nie jest już wydajny proponujemy usunięcie go lub wymianę na nowy.

Etapy usuwania filtra dpf/fap

Pierwszym krokiem jest mechaniczne usunięcie filtra dpf/fap. Wykonujemy to profesjonalnie, bazując na naszym doświadczeniu oraz praktyce w tej dziedzinie. W przypadku wyłączenia programowego pozostawiamy wszystkie czujniki nietknięte, natomiast w sterownikach znajdujących się w takich markach jak Toyota, Opel, mogą one zostać usunięte, gdyż w tych pojazdach montuje się tzw. emulator dpf.

Drugim etapem jest skasowanie funkcji dpf ze sterownika auta ( ECU), w większości przypadków odbywa się to przez złącze diagnostyczne OBD, jednak w coraz to nowszych modelach, do poprawnego programowania wymagany jest demontaż sterownika silnika.

Demontaż polega na wyciągnięciu sterownika z auta i zgraniu oprogramowania na specjalnym stanowisku, przeważnie wykonywane jest to dzięki specjalnym przystawkom, rzadko natomiast wymaga to lutowania.

W Toyotach oraz niektórych autach na sterownikach Denso, nie ma możliwości wyłączenia programowego, w tych wyjątkowych przypadkach instalujemy emulator filtra dpf. Jest to specjalny moduł elektroniczny symulujący prawidłową pracę filtra cząstek stałych. Urządzenia są produkowane w głównej siedzibie naszej firmy, która mieści się w Krakowie oraz są opatrzone dwuletnią gwarancją obowiązującą w każdym oddziale Vtech.

Zapytaj telefonicznie jak będzie wyglądało usuwanie dpf (lub fap) w Twoim aucie.

Jako nieliczni w Polsce, wyłączamy programowo filtr dpf w autach na sterowniku Delphi spotykanych w Jaguarach oraz Fordach, najczęściej mondeo, konkurencja instaluje w tym przypadku emulator.

Cały zabieg trwa w zależności od stopnia trudności od czterech do ośmiu godzin.( Mowa o usłudze wykonanej kompleksowo).
W tym czasie klient może pić spokojnie kawę w naszej poczekalni lub odebrać auto w dogodnym dla niego terminie.

Czy to jest bezpieczne?

Używamy najlepszych na rynku programatorów KEES V2 oraz KTAG, które są cenione przez tunerów na całym świecie. Mapę silnika zmieniamy programem WINOLS, manualnie, krok po kroku wyszukując zapisów w pamięci odpowiedzialnych za funkcje filtra dpf oraz jego czujników. Po wykonaniu zabiegu mamy pewność, że problem już nigdy nie powróci, a klient może ze spokojem poruszać się swoim pojazdem, bez obawy, że usługa nie została wykonana fachowo. Tylko indywidualnie napisany program gwarantuje koniec problemu z zatkanym filtrem dpf. Ponadto mają Państwo dwuletnią gwarancję na wykonaną usługę.

Czy usunięcie filtra cząstek stałych wpłynie negatywnie na działanie mojego auta?

Nie będzie to miało żadnego wpływu na działanie samochodu, na dodatek zmniejszy to minimalnie zużycia paliwa. Decydując się na wykonania zabiegu w naszej firmie we Wrocławiu, mają Państwo pewność, że zostało to wykonane fachowo. Po usunięciu filtra dpf oraz po skasowaniu jego funkcji z ECU, tryb awaryjny zostanie wyłączony a co za tym idzie, zmniejszy się spalanie paliwa.

W użytkowaniu pojazdu można zaobserwować, oszczędności rzędu 0.5 l do 1.5l na 100km. ( Zależnie od pojemności – dla przykładu w silniku 2.0 TDI 0.5 l natomiast dla pojemności rzędu 4.2 i wyższych jest to nawet 1.5l )

Czy demontaż filtra DPF/FAP spowoduje, że moje auto zacznie zostawiać za sobą „czarną chmurę”?

W internecie można znaleźć różne opinie na ten temat. Prawdą jest stwierdzenie, że jeśli auto jest sprawne, tj nie ma usterki układu wtryskowego, przepływomierza itd. Nie ma możliwości na pojawienie się wielkiej ilości dymu. Mała ilość, niezauważalna podczas jazdy może wystąpić w silnikach na pompowtryskach, natomiast różnice w autach z układem wtryskowym common rail ( zasobnikowy układ wtryskowy) gołym okiem, są nierozpoznawalne.

A może regeneracja filtra cząstek stałych?

Występują różne opinie na temat regeneracji filtra cząstek stałych, tak samo jak ceny. My ten zabieg jednak odradzamy, ponieważ nie ma skutecznej metody regeneracji filtra dpf/fap. Problem po takim zabiegu bardzo szybko powraca zwiększając tym samym poniesione koszty.

Co jeśli w przyszłości będę chciał założyć filtr?

Odczyty wszystkich aut oraz oprogramowania zmodyfikowane, przechowywane są na serwerach naszej firmy. W każdym oddziale, czy to w Polsce, czy poza granicami naszego kraju, klient może wrócić do poprzednich ustawień. Jest to bezpłatne. Po powrocie do seryjnych parametrów, należy zamontować nowy filtr cząstek stałych DPF lub FAP.

Jeśli poszukujesz firmy, która sprawnie i profesjonalnie wykonuje usuwanie dpf lub fap lub wymianę na nowy filtr w mieście Wrocław, to dobrze trafiłeś. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Satysfakcja gwarantowana.

S-Performance - jesteśmy certyfikowanym odziałem Vtech Tuning